یک فرمانده ارشد جنبش حماس تاکید کرد: انبار بزرگی از سلاح و مهمات داریم و در صورت شکست مذاکرات درخصوص برقراری آتش بس، برای جنگی طولانی مدت آمادگی داریم.

"پل ترو" نویسنده انگلیسی، پس از آتش بس میان رژیم صهیونیستی و فلسطینیها در غزه، با "ابولیث" فرمانده ارشد جنبش حماس مصاحبه ای انجام داده که روزنامه تایمز آن را منتشر کرده است.

شهرهای جدید صهیونیست ها در تیررس حماس

ابولیث در گفت وگو با پل ترو افزود: گردانهای قسام شاخه نظامی حماس انبار بزرگی از سلاح در اختیار دارد و در صورت شکست مذاکرات ما آماده جنگی طولانی مدت هستیم. همچنین ما شهرهای جدیدی را هدف قرار می دهیم که پیشتر آنها را بمباران نکرده بودیم.

حماس: فقط 10درصد از سلاح ها را استفاده کرده ایم

وی افزود: خمپاره و موشک کافی در اختیار داریم و مقدار آنها بسیار بیشتر از تصور دشمن است. ما فقط  10 درصد از سلاح های خود را استفاده کرده ایم. می توان جنگ اخیر اسراییل علیه غزه را خشونت بار ترین جنگ دانست.

این فرمانده ارشد جنبش حماس که در تمام عملیات حماس از سال 1990 تاکنون مشارکت کرده است، اظهار داشت: ما نقشه های راهبردی برای انتقال جنگ از سطح زمین به زیر زمین تهیه کرده و به اجرا گذاشته ایم به همین دلیل هیچ کسی نتوانست مبارزان و یا حتی خمپارها و موشکهایی را که به سوی رژیم صهیونیستی شلیک می شد، مشاهده کند.

نبرد 30هزار مبارز فلسطینی علیه رژیم صهیونیستی

ابولیث افزود: مبارزان فلسطینی در حماس در گروه های کوچکی فعالیت می کنند و هریک از آنها با اعضای گروه و فرمانده آن آشنایی کامل دارند اما هیچ کس به جز عده معدودی از فرماندهان حماس، اطلاعاتی درباره عناصر حماس که تعداد آنها بالغ بر 30 هزار نفر است، ندارد.

وی در پایان گفت: طعم دردی که رژیم صهیونیستی به ما چشانده است، به آنها می چشانیم و سران این رژیم باید بدانند تا زمانی که غزه امن نیست، نمی توانند از زندگی امنی بر خوردار باشند.

فاطمه واو