دبیرکل حزب الله لبنان تأکید کرد، اگر حزب الله در سوریه مداخله نمی کرد، داعش اکنون در بیروت بود.

"سید حسن نصرالله" در سخنانی که از طریق ویدیوکنفرانس در جنوب لبنان، بقاع و بیروت پخش شد، در مورد کسانی که به مداخله حزب الله در سوریه اعتراض کردند گفت: چرا آنها سخنی در محکومیت داعش نمی گویند.

روزنامه لبنانی "السفیر" به نقل از سید حسن نصرالله نوشت: اگر ما در زمان مناسب و با روش مناسب در سوریه مداخله نمی کردیم داعش اکنون در بیروت بود.

دبیرکل حزب الله لبنان با ابراز خرسندی از اوضاع امنیتی لبنان گفت: البته این بدان معنا نیست که اوضاع صد در صد به حال طبیعی بازگشته است لذا باید دائما هوشیار بود.

وی با اشاره به کنترل داعش بر موصل و برخی مناطق عراق، ضمن تحسین موضع مرجعیت در نجف اشرف گفت: مقصود ایشان از حمل سلاح در مقابل تروریست ها، حمایت از یک طایفه معین نیست بلکه حمایت از کل عراق است.

سید حسن نصرالله در مورد نقش برخی کشورهای حوزه خلیج فارس و منطقه در حوادث عراق و کسانی که از این وضع سود می برند سؤالاتی را مطرح کرد و موضع حقیقی آمریکا را زیر سؤال برد.

وی افزود: چه بسا از چیزی بدتان بیاید ولی برای شما خیر باشد. مطمئن باشید که سحر سرانجام به ضرر ساحر خواهد بود، و دوره ویرانی و هتک حرمت مقدسات دینی به پایان رسیده است.

سید حسن نصرالله ادامه داد: حزب الله خواهان انتخاب رئیس جمهور در اسرع وقت است، و همانطور که در مراسم عید آزاد سازی گفتم، ما رئیس جمهوری که از پشت به نیروی مقاومت خنجر بزند نمی خواهیم.

فاطمه.واو