آمریکا شماری از رهبران و نیروهای مقاومت در منطقه را در «فهرست تروریستی» خود قرار داد .


به نقل از روزنامه لبنانی "السفیر"، آمریکا نام «سمیر قنطار» اسیر آزاد شده لبنانی و سه تن از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) را به آنچه «فهرست تروریست های بین المللی» می خواند اضافه کرد.
وزارت امور خارجه آمریکا دیروز (سه شنبه) با صدور بیانیه ای اعلام کرد: «محمد ضیف» فرمانده نظامی گردان های عزالدین قسام، «یحیی سنوار» و «روحی مشتهی» دو عضو دیگر (حماس)، که اسرائیل دو تن از آنها را در تبادل اسرا آزاد کرد، در فهرست افراد تروریست قرار داد و مدعی شد این اقدام قانونی و در چارچوب مبارزه با تروریسم صورت می گیرد، و در نتیجه به بلوکه شدن دارایی های این چهار نفر در آمریکا منجر می شود و همه شهروندان آمریکایی از تعامل با آنها منع می شوند.
رژیم صهیونیستی، سمیر قنطار را در سال 1979 به اسارت گرفت و او را در سال 2008 میلادی در چارچوب مبادله اسرا با مقاومت لبنان آزاد کرد.
یحیی سنوار و روحی مشتهی از رهبران برجسته حماس هستند و وزارت امورخارجه آمریکا آن ها را موسسان گردان های عزالدین قسام شاخه نظامی این جنبش می دانند. رژیم صهیونیستی این دو عضو برجسته حماس را در سال 1988 به اسارت گرفت و در سال 2011 آنان را در چارچوب یک مبادله آزاد کرد

ف.واو