در جنگ بعدی وارد اسرائیل خواهیم شد

 

 

سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان در گفتگو با شبکه المیادین و در پاسخ به سوالی در خصوص اقدامات گوناگون رژیم صهیونیستی در نقض حریم لبنان تصریح کرد: اتفاقات چند ماه گذشته در مزارع شبعا پیام صریح حزب الله به اسرائیل بوده است که این پیام این بوده است که حزب الله نقض حریم لبنان را تحمل نمی کند و وظیفه آن پاسخ مناسب به اسرائیل است.

وی در ادامه تصریح کرد: پروازهای شناسایی روزانه اسرائیل از جمله نقض حاکمیت لبنان است. اقدامات مزدوران و ایجاد دستگاههای شنود، کشتار و ترور و تیراندازی در مرزها از جمله موارد دیگر نقض خط قرمز ما و نقض حاکمیت لبنان است.

نصرالله تأکید کرد: زمان و مکان مناسب وشیوه لازم برای پاسخ به دشمن اسرائیلی را مد نظر داریم و آنرا حق خود می دانیم.

دبیر کل حزب الله در خصوص مشغولیت حزب الله در دیگرجبهه ها از جمله سوریه گفت: گفته می شود که حزب الله در مناطق دیگر دچار فرسایش شده که این موضوع مبالغه آمیز است و حضورش در مناطق دیگر به آمادگی و امکانات و نیروهایش خدشه ای وارد نکرده است.

حزب الله قدرتمندتر شده است

وی افزود: حزب الله در سال جدید قدرتمندتر شده است و اگر تجاوزی صورت گیرد آمادگی کافی دارد و حتی برخی از تسلیحات حزب الله به ذهن دشمن اسرائیلی نیز خطور نمی کند.

دبیر کل حزب الله در ادامه یادآورشد: مقاومت در حال حاضر به توانی دست یافته که بتواند وارد الجلیل شود البته به بعد از الجلیل نیز می تواند وارد شود. شاید مقاومت امروز در سوریه درگیر باشد ولی مسأله اصلی برای آن مقابله با دشمن اسرائیلی است.

مقاومت در لبنان به صورت شبانه روز در آماده باش کامل است

وی افزود: مقاومت در لبنان به صورت شبانه روز در آماده باش کامل است تا در برابر دشمن اسرائیلی به پیروزی قاطع دست یابد.

نصرالله با اشاره به اینکه  موشک های فاتح 110 مدتها است به دست ما رسیده است و موضوع تازه ای نیست و از سال 2006 در اختیار ماست گفت: موشکهای فاتح  نسبت به موشکهایی که اکنون در اختیار داریم بسیار قدیمی هستند و آنچه امروز مقاومت در اختیار دارد می تواند ما را به مقابله با هر حمله ای در آینده قادر سازد.

دبیر کل حزب الله لبنان در خصوص جاسوسی که اخیرا در حزب الله دستگیر شد تصریح کرد: هر چند نفوذ عوامل دشمن به حزب الله موضوعی طبیعی می تواند باشد اما برای ما طبیعی نیست.

برخی کشورها جاسوسی اسرائیل را کرده اند

وی افزود: این فرد ارتباطی با نهاد نظامی مقاومت نداشته است وحدود 5 ماه پیش بازداشت شد.

وی در خصوص احتمال جاسوسی کشورهای عربی از حزب الله نیز تصریح کرد: پس از جنگ 2006 برخی کشورهای عربی اطلاعاتی از حزب الله کسب کرده و در اختیار اسرائیل قرار دادند.

هدف قرار دادن سوریه به مثابه هدف قرار گرفتن مقاومت است

نصرالله با اشاره به اینکه هر گونه هدف قرار دادن سوریه به مثابه هدف قرار گرفتن مقاومت است تصریح کرد: بر این اساس ممکن است حزب الله تصمیم به پاسخ دهی به این تجاوزات در هر لحظه بگیرد. ما هرگز متعهد به این نشده ایم که تجاوز به لبنان را پاسخ ندهیم. اینکه چه زمانی از حق پاسخ استفاده کنیم به خود ما مربوط است.

 دبیر کل حزب الله لبنان در ادامه تأکید کرد: اگر به سوریه حمله شود در هر زمانی ممکن است وارد عمل شویم.

در جولان اشغالی حضور تشکیلاتی نداریم

نصرالله در خصوص حضور در جولان اشغالی در سوریه نیز یادآور شد: گفته ایم آماده حمایت از مقاومت سوریه در جولان هستیم. اما آنچه در جولان رخ داده مقاومت سوریه است و ما در آنجا حضور نداریم. ما فقط به گروههای مقاومت در آنجا کمک می کنیم و حضور تشکیلاتی نداریم.

برای ترمیم روابط با حماس شرطی تعیین نکردیم

دبیر کل حزب الله لبنان در ادامه حماس را جنبشی از جنبشهای مقاومت خواند و گفت: در سطح سران حماس تصمیم گیری شده که روابط با ایران و حزب الله به حالت سابق بازگردد و البته روابط تا حدودی نیز ترمیم شده است.

وی افزود: ما برای ترمیم روابط با حماس شرطی تعیین نکردیم. ما از حماس دور نشده بودیم بلکه حماس از ما دور شده بود.

در جنگ غزه، اسرائیل شکست سختی از مقاومت فلسطین متحمل شد

دبیر کل حزب الله افزود: در 8 سال گذشته اسرائیل نشان داد که توان و قدرتی ندارد و در جنگ اخیر غزه نیز دستاوردی نداشت و نتوانست موشکهای غزه را سرنگون کند و گردان گولانی نیز شکست فجیعی از مقاومت فلسطین خورد.

اسرائیل نمی تواند در جنگ آینده با لبنان به پیروزی برسد

نصرالله تصریح کرد: شکست ارتش اسرائیل در غزه به معنای این است که اسرائیل آمادگی جنگ با لبنان را ندارد. اسرائیل نمی تواند در جنگ آینده با لبنان به پیروزی برسد.

سرنگونی نظام سوریه و راه حل نظامی موضوعیت خود را از دست داده است

نصرالله در خصوص موضوع سوریه تصریح کرد: اکنون همه به این نتیجه رسیده اند که کسی نمی تواند سوریه را سرنگون کند. گروه موسوم به دوستان سوریه و مخالفان مسلح نظام سوریه نیز این را دریافتند که سرنگونی نظام سوریه غیر ممکن است.

دبیرکل حزب الله سوریه با اشاره به اینکه جهانیان نتوانستند راه حل نظامی را به سوریه تحمیل کنند گفت: البته هنوز در خصوص راه حل سیاسی نیز توافقی صورت نگرفته است. راه حل سیاسی که مشروط به کناره گیری اسد باشد از سوی نظام سوریه مورد پذیرش نیست.

وی تصریح کرد: دیگر موضوع سرنگونی نظام سوریه و راه حل نظامی موضوعیت خود را از دست داده است.

ترکیه با داعش و جبهه النصره ارتباط میدانی دارد

دبیرکل حزب الله با اشاره به نقش ترکیه گفت: ترکیه با داعش و جبهه النصره ارتباط میدانی دارد و مرز خود را باز گذاشته و تقریباً هیچ سلاحی بدون اطلاع این کشور وارد سوریه نمی شود.

وی تأکید کرد: اگر ترکیه مرز خود با سوریه را ببندد هیچ کس نمی تواند وارد یا خارج شود.هنوز افراد مسلح از مرز ترکیه وارد سوریه می شوند. موضع ترکیه در قبال سوریه سختگیرانه است اما با روی کار آمدن دولت جدید عراق ممکن است موضعش در قبال بغداد تغییر کند.

امریکا تا 2 یا  3 سال آینده قصد نابودی داعش را ندارد

نصرالله با اشاره به اینکه امریکا داعش را برای تأمین منافع خود به وجود اورده تصریح کرد: زمانی که همپیمانان امریکا در معرض خطر این گروه قرار گرفتند امریکا سیاست خود را تغییر داد.

وی افزود: برخی مقامات عربی گفته بودند که اگر داعش به پیشرویهای خود ادامه دهد تا یک ماه دیگر به اروپا می رسد که بر این اساس ائتلاف علیه داعش تشکیل شد. امریکا مدعی است که با این ائتلاف قصد نابودی داعش را دارد اما تا 2 یا 3 سال آینده امریکا قصد نابودی داعش را ندارد.

وی تصریح کرد: در واقع هدف آنها محدود کردن داعش است تا به دیگر کشورها نزدیک نشود. داعش را درست کردند تا شرایط خود را به منطقه تحمیل کنند.

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: تاکنون حملات هوایی ائتلاف علیه داعش ناچیز بوده است و هر از گاهی اعلام می کنند فلان تعداد حمله علیه این گروه انجام داده اند.

آمریکایی‌ها می خواهند در عراق حضور نظامی داشته باشند

نصرالله افزود: امریکایی ها می خواهند در عراق پایگاه به دست بیاورند و نظامیانشان مصونیت داشته باشد. آنها قصد دارند در عراق حضور نظامی داشته باشند.

میشل عون نامزد مورد حمایت حزب الله برای ریاست جمهوری است

نصرالله در خصوص موضوع رئیس جمهوری آینده لبنان نیز تصریح کرد: میشل عون نامزدی است که ما معرفی می کنیم.

وی افزود: در گفتگو با المستقبل توافق کردیم که به تفاهم برسیم. حتی ممکن است توافقی مکتوب نیز حاصل شود.

وی تصریح کرد: در جریان المستقبل گروههای تندرویی هستند که با گفتگو میان این جریان و حزب الله مخالف هستند که مورد حمایت عربستان هستند. ولی سعدالحریری خود خواستار گفتگوها بوده است.

در خصوص قیمت نفت قبل از اینکه ایران از پا درآید کشورهای دیگر فروخواهند پاشید

نصرالله درباره برنامه هسته‌ای ایران تصریح کرد:موضوع هسته ای برای تحت تأثیر قرار دادن استقلال ایران است. ایران قاطعانه اعلام کرده که فقط درباره موضوع هسته ای مذاکره می کند و نه در مورد مسائل منطقه ای.

وی افزود: ایران مقابل همه فشارهای ایستاده است و در خصوص قیمت نفت نیز قبل از اینکه ایران از پا درآید کشورهای دیگر فروخواهند پاشید.

 وی تأکید کرد: ایران استوار خواهد ماند و آینده روشنی نیز دارد.

حاج قاسم سلیمانی برادر و عزیز بنده است

نصرالله در خصوص سردار سلیمانی نیز گفت: من حاج قاسم سلیمانی را می شناسم و او برادر نزدیک و عزیز بنده است.

وی تأکید کرد: او از اولین کسانی بود که در اتفاقات عراق به کمک رفت. حاج قاسم سلیمانی نقش مهمی در توقف پیشروی داعش در عراق داشت. کسانی که مانع پیشروی داعش شدند، عراقی‌ها با کمک ایرانی‌ها هستند. ایران نقش مشورتی و لجستیکی در عراق دارد.

تحولات یمن به ایران و حزب الله ارتباطی ندارد

نصرالله همچنین ارتباط میدانی با انصارالله یمن را رد کرد و گفت: ارتباط سیاسی بین دو طرف وجود دارد اما ارتباط میدانی وجود ندارد. آنچه در یمن اتفاق افتاده است یک تصمیم کاملاً داخلی است و به رهبری جنبش انصارالله و تحرکات دولت بستگی داشت و تحولات یمن به ایران نیز ارتباطی نداشت.

 

ماچندنفرهستیم...