حضور سوری ها پای صندوق های رای چشمگیر است . از دمشق و حومه گرفته تا حلب ، لاذقیه طرطوس حماه ، دیرالزور ادلب قنیطره و سویدا ، خبرها از مشارکت خوب سوری ها در پای صندوق های رای حکایت دارد . صدها سوری در مرز لبنان با سوریه ( جدیده یابوس ) به مرکز انتخاباتی آن امده اند تا رای خودشون رو به صندوق ها بندازند. دو هواپیما از کویت امروز سوری های مقیم این کشور را به دمشق رساند تا در انتخابات شرکت کنند . استاندار حمص هم گفت بامداد امروز بیش از چهار هزار سوری مقیم لبنان از مرز گذشتند و خودشان را به حمص رساندند تا در انتخابات شرکت کنند . هفت ساعت دیگر تا پایان زمان قانونی انتخابات باقی است . اینجا دمشق ، روز انتخابات ریاست جمهوری سوریه ......

سوریه

هفده صندوق اخذ رای برای سوری هایی که امروز از لبنان می آیند در مرز جدیده یابوس استقرار یافته . از صبح این مرز و صندوق ها شاهد حضور گسترده و چشمگیر سوری هایی است که در دو روز انتخابات در لبنان نتوانستند رای بدن . دقایقی پیش اعلام شد ، همین الان 12 هزار نفر در این مرز در صف رای دادن هستند .

در ادامه روند خمپاره اندازی های تروریست ها به مناطق مسکونی دمشق برای ترساندن سوری ها از آمدن پای صندوق های رای ، دیروز و دیشب باب مصلی ، دمشق قدیم ، برامکه ، دویلعه ، باب توما ، قصاع ، شارع بغداد ، ساحه التحریر و مناطقی از حلب هدف گلوله های خمپاره قرار گرفت . اگر چه از صبح امروز تاکنون صدای شلیک های توپ و برخی انفجارها از حومه دمشق در پایتخت سوریه شنیده می شود ، اما تاکنون اقدام تروریستی خاصی گزارش نشده است و شش ساعت و نیم پس از آغاز رای گیری در سوریه ، 9666 مرکز و 11770 صندوق انتخاباتی در امنیت به سر می برد و سوری ها همچنان در حال رفتن به این مراکز هستند . امروز یک روز عادی و کاری است و پیش بینی می شود با پایان یافتن ساعت اداری و کاری ، صندوق های اخذ رای شلوغ تر از قبل شود .

 

ابوشریف البیروتی.