کارشناس مرکز مطالعات راهبردی بحرین، در آستانه سالروز استقلال این کشور از استعمار انگیس گفت: مردم بحرین هم اکنون دربرابر یک انتخاب سرنوشت ساز و تاریخی یعنی استقلال دوباره و مقابله قاطع با ظلم و عقب ماندگی قرار دارد .


عامر الاسعد افزود: شهروندان بحرینی هم چنین در برابر چالش بزرگی قرار دارند تا به همه مردم جهان ثابت کنند که ظلم و سلطه جویی نمی تواند برای همیشه ادامه داشته باشد و هرکس که پرچم حق را به دست گرفته و بدون ترس و واپس گرایی حرکت کند بدون شک پیروز می شود.

وی افزود: همه شهروندان بحرینی منتظر روزی هستند که ائتلاف جوانان انقلاب 14 فوریه برای حرکت به سوی میدان شهدا، میدان عزت و کرامت فراخوان داده است تا مردم بر ادامه انقلاب تاکید کرده و بگویند خون قربانیان به هدر نخواهد رفت و به همه مردم دنیا درس بخشندگی و قربانی کردن بدهند.

بیم آل خلیفه از تظاهرات روز استقلال

الاسعد گفت: بدون شک حکومت مستبد بحرین از فرا رسیدن این روزها بیمناک است زیرا می داند روزهای آتی بسیار دشوار است و با مشکلات زیادی روبرو خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: بدون شک مردم انقلابی بحرین که دولت به خوبی آنها را می شناسد، از کوچک و بزرگ، مرد و زن در روز استقلال بحرین مصادف با 14 آگوست (23 مرداد) از منازل خود خارج خواهند شد تا بار دیگر فریاد سر دهند و پافشاری و اراده خود را به نمایش بگذارند و پیام خود را ابلاغ کنند مبنی بر اینکه در سرزمین خود باقی مانده و از حقوق خود دست نکشیده  و در برابر تهدیداتی که مقامات همواره سر می دهند، تسلیم نخواهند شد.
کارشناس مرکز مطالعات راهبردی بحرین، گفت: هیچ گاه نسبت به ثبات مردم شک نداشته ایم، همه ما از ابتدا می دانستیم این شعله ای که روشن شده تا محقق شدن همه خواسته های مردم که در تاریخ انقلابها کم نظیر بوده، خاموش نخواهد شد.

وی خاطرنشان کرد، روز استقلال برای مردم بحرین سالروز پیروزی و پایان دادن به استعمار انگلستان است، استعماری که با استبداد، ظلم و کینه توزی عجین بود.

روز انقلاب جدید در بحرین

الاسعد افزود: سالروز استقلال بحرین، امسال باید به همت مردم به روز انقلابی جدید تبدیل شود که همه مردم بار دیگر برای اعلام خواسته ها و حقوق خود از منازل خارج شوند و اهداف آتی این جنبش را تعیین کنند.

وی خاطرنشان کرد، این روز باید آغاز مرحله جدید انقلاب مردمی بحرین باشد و بار دیگر مفاهیم انقلاب که بر اساس حقیقت بود، احیا شود و مردم برای دست یافتن به اهدافی که از ابتدای انقلاب تعیین شد بیش از پیش تلاش کنند زیرا نمی توان از این مرحله عقب نشینی کرد یا تسلیم شد.

دومین حرکت استقلال طلبانه مردم بحرین

کارشناس مرکز مطالعات راهبردی بحرین، خطاب به مردم این کشور گفت: ما همه منتظر شما هستیم منتظر خروج گسترده شما در روز عزت و کرامت و مقابله، در روز مبارزه با استعمار و عقب راندن آن هستیم.

الاسعد خاطرنشان کرد، شما با تلاش و صبر و ازخود گذشتگی و فریادهای طنین افکن خود که تخت شاهان و سلاطین را تکان خواهد داد، پیروز می شوید و فریادهایتان که به گوش استعمارگران برسد، هشداری برای آنان است که دومین حرکت استقلال طلبانه ( انقلاب مردم بحرین) بزرگتر و شدیدتر از آن چیزی است که جهان شاهد آن بوده تا به همه دنیا اعلام شود که انقلاب بحرین بار دیگر آغاز شده است.

ائتلاف جوانان انقلاب 14 فوریه پیش از این با انتشار بیانیه و فراخوان، مشارکت گسترده مردم و حرکت آنان به سوی میدان شهدا را به مناسبت روز استقلال مصادف با 14 آگوست (23 مرداد) خواستار شده است.

در این فراخوان از ملت بحرین خواسته شده است که روز 14 آگوست (سالروز پایان استعمار انگلیس) در تجمع ها و فعالیتهایی به این مناسبت و با عنوان "ملت پیروز" مشارکت کنند

فاطمه.س.و.