دریادار پاسدار علی فدوی دوشنبه شب در مراسم یادواره 175شهید غواص که در مرکز عالی تربیت جهادی و تکاوری سیدالشهدا(ع) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در رشت برگزار شدگفت:

سال‌هاست که نیروی دریایی آمریکا فهمیده که قدرت انقلاب اسلامی در برابر شیطان بزرگ، یک قدرت بازدارنده است و در واقع ، سالهای طولانی است که انقلاب اسلامی از قدرت بازدارندگی برخوردار است.

وی تصریح کرد: قدرت امروز مردم ایران، ناشی از قدرت شهدا و رزمندگان دوران پرافتخار دفاع مقدس است که انقلاب اسلامی و کشور از آن بهره مند هستند و ملت ایران به قدرتی رسیده اند که از قدرت های غیرخدایی حساب نمی برد و منشاء این قدرت از ائمه معصومین ، امام راحل، شهداء و اتکا به رهبری فرزانه است که در قالب نیروهای نظامی جلوه می کند.


دریادار فدوی یادآور شد: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، استکبار دشمنی های بسیاری علیه مردم ایران انجام داد اما ملت تاکنون در تمام صحنه ها، استکبار را شکست داده‌اند.

وی ادامه داد: امروز سیاست مداران آمریکایی نیاز دارند که به آنها یادآوری شود در سال های 66 و 67 وارد خلیج فارس شدند، ولی خودشان اذعان کردند که شکست خوردند و باید استراتژی خود را عوض کنند.

دریادار فدوی همچنین به اقدامات آمریکایی ها در سال های اخیر علیه حزب الله لبنان و نیز نیروهای مقاومت مردمی در عراق و یمن اشاره و اضافه کرد: این اقدامات علیه مجموعه ای صورت گرفته که مربوط به حوزه انقلاب اسلامی بوده و انقلاب اسلامی از آن‌ها پشتیبانی می‌کند.

وی اظهار داشت: اولین کاروان آمریکایی‌ها در خلیج فارس توسط موشک هایی که از آنها به عنوان موشک های سرگردان یاد کردند، منهدم شد و 17 موشک، اهداف دریایی آن‌ها را در شمال خلیج فارس مورد اصابت قرار دادند و 139 عملیات مقابله به مثل در آن زمان انجام شد.

به گفته فرمانده نیروی دریایی سپاه؛ در طول جنگ تحمیلی 580 کشتی مورد اصابت موشک قرار گرفتند و آنها فهمیدند که وجودشان در منطقه، نه تنها امنیت منطقه را افزایش نمی‌دهد، بلکه ناامنی را زیادتر می‌کند.

وی آخرین اقدامات آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها را مواجهه با مردم یمن که بدلی از انقلاب اسلامی هستند، عنوان کرد و این سیاست را نیز را محکوم به شکست دانست.

وی خاطرنشان کرد: در آغاز حمله های هوایی به یمن، بخشی از شمال این کشور در دست انقلابیون بود ولی هم اکنون اکثر شهرهای یمن دست انصارالله است.

دریادار فدوی با تشریح تاثیر انقلاب اسلامی در منطقه یادآور شد: استکبار جهانی، قدرت و توان مردم ایران و انقلاب اسلامی را که ناشی از قدرت الهی ، ائمه معصومین و ولی فقیه است؛ درک نمی کنند و به همین دلیل، هرجا با انقلاب اسلامی مواجه شدند، با شکست مفتضحانه رو به رو شدند.

وی تصریح کرد: ما در آخرین اقدامات به آمریکایی‌ها فهماندیم که از هر کشور بویژه شما که در خلیج فارس حضور دارید، باید به زبان فارسی صحبت کنید و مکالمه کشتی ها در خلیج فارس بین ایران و آمریکایی ها به زبان فارسی انجام می‌شود.

دریادار فدوی به آمریکایی ها یادآور شد که سال های گذشته را مورد توجه قرار دهند تا دچار اشتباهات محاسباتی نشوند و حرف های تکراری گزینه های روزی میز را تکرار نکنند.

وی اضافه کرد: آمریکایی ها، گزینه های انقلاب اسلامی را دیده و لمس کرده اند و امروز، مواظب ترین کشور در جهان هستند تا تیر آنها در منطقه ای که مربوط به انقلاب اسلامی است، شلیک نشود.

یادواره 175 شهید غواص کشور و شهدای گمنام، دوشنبه شب در مرکز عالی تربیت جهادی و تکاوری سیدالشهدا(ع) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در زیباکنار رشت برگزار شد.

در این مراسم فرمانده نیروی دریایی سپاه و جمعی از فرماندهان ارتش و سپاه پاسداران، فرماندار رشت و حدود پنج هزار نفر از اقشار مختلف مردم گیلان همچون خانواده های شهدا، ایثارگران، بسیجیان و بسیاری از رزمندگان دوران دفاع مقدس حضور داشتند.

در این مراسم، رزمایش عملیات آبی و خاکی کربلای چهار و پنج بصورت زنده طراحی شده بود که یادآور خاطرات سلحشوری های رزمندگان در دوران پرافتخار دفاع مقدس بود.

پیکرهای پاک 270 شهید تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس که از آن میان، شهدای غواص نیز بودند، بیست و ششم خردادماه امسال با حضور خیره کننده و وصف ناپذیر مردم تهران، از میدان بهارستان به سمت معراج شهدا تشییع شد.

این شهدای غواص، شهیدان مظلوم عملیات کربلای چهار بودند که با ورود خود ، عطر تازه‌ای در فضای سراسر میهن اسلامی پراکندند.

فاطمه.س.و