حزب‌الله تهدید روزنامه لبنانی "الاخبار" از سوی سفیر عربستان سعودی به خاطر پوشش اخبار تجاوزگری های آل سعود به یمن را محکوم کرد

حزب الله لبنان

"حاج محمد عفیف" مسوول روابط عمومی حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما اظهارات بی‌سابقه و غیر مسوولانه "علی عواض العسیری" سفیر عربستان سعودی در لبنان درباره روزنامه الاخبار را محکوم کرده و آن را تهدیدی مستقیم و آشکار ضد این روزنامه و زندگی و سلامت کارکنان آن و همچنین تجاوز مستقیم ضد کرامت و آزادی مطبوعات در لبنان می‌دانیم. این اظهارات همچنین دخالتی ناپسند و مردود در امور داخلی لبنان به شمار می‌رود.

وی گفت: معتقدیم که تنها گناه این روزنامه از دیدگاه عربستان و متحدانش این است که همچنان اهداف جنگ عربستان علیه یمن را فاش می کند، و از سیاست سعودی که در طول تاریخ در مسیر ایجاد فتنه و ناآرامی در کشورهای عربی و اسلامی قرار داشته است، پرده بر می دارد.

عفیف در پایان این بیانیه اظهار داشت که به جای تهدید، شکایت نزد دستگاه قضایی لبنان برای حل اختلافات را حق همگان می‌دانیم؛ و همبستگی کامل خود را با "ابراهیم الامین" سردبیر و خبرنگاران و کارکنان روزنامه الاخبار اعلام می‌کنیم.

سفیر سعودی در لبنان جمعه گذشته (14 فروردین ماه) با انتقاد شدید از رویکرد رسانه‌ای روزنامه الاخبار به دلیل پوشش تحولات منطقه بویژه حملات تجاوزکارانه عربستان سعودی علیه یمن، سردبیر و خبرنگاران آن را تهدید کرد و گفت: اکنون نوبت (تسویه حساب با) شما رسیده است.

فاطمه.س.واو