گل تقدیم شمااللهم ارزقنا زیارة الحسین علیه السلامگل تقدیم شما

 

عشق به سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) هرساله شمار بیشتری از زائران را به سوی میعاد گاه دلدادگی و عشق در کربلای معلی رهنمون می سازد به طوری که امسال برای اولین بار از 60 کشور جهان زوار حسینی در مراسم اربعین سید الشهدا شرکت کرده اند

زائران حسینی از بیش از 60 کشور جهان با وجود ناامنی عراق، خود را به کربلا رسانده اند و دستگاه های امنیتی نیز مجدانه برای تأمین امنیت آنها تلاش می کنند   .

زنان، کودکان، کهنسالان و جوانانِ شیفته سرور و سالار شهیدان، با پای پیاده راهی کربلای حسینی شده اند و اهمیتی به خطرات امنیتی نمی دهند.

کربلای معلی امسال میزبان تعداد بیشتری از زوار کشورهای مختلف است به طوری که فقط از ایران یک میلیون و 100هزار نفر راهی کربلا شده اند.

سال گذشته زائران از 30 کشور جهان در مراسم اربعین حسینی مشارکت کرده بودند ولی امسال تعداد این کشورها با افزایش دو برابری به 60 کشور افزایش یافته است که می توان به هزاران زایرِ اهل پاکستان، افغانستان و کشورهای منطقه قفقاز اشاره کرد.

برای اولین بار هیأت هایی از کشورهای آفریقای جنوبی، تانزانیا، مجمع الجزایر کومور، چین، سنگاپور و نیوزیلند در مراسم اربعین حسینی مشارکت کرده اند؛ درحالی که در سال های گذشته فقط افرادی به صورت جداگانه در این مراسم مشارکت می کردند.

آمارها حاکیست که 75 هزار تیم خدماتی در مسیرهای منتهی به کربلای معلی مستقر شده اند تا به زوار حسینی خدمات رسانی کنند.

اکثر وزارتخانه های عراق تلاش خود را معطوف خدمت رسانی به زوار حسینی کرده اند و شاید دشوارترین مسوولیت این وزارتخانه تأمین وسایل حمل و نقل برای بازگرداندن 15 میلیون زایر حسینی به شهرهای خود در عراق و گذرگاه های مرزی باشد .

وزارتخانه های عراق 3 هزار دستگاه اتوبوس برای حمل و نقل زوار حسینی اختصاص داده اند و 4 قطار نیز برای انتقال زوار به مناطق جنوبی عراق اختصاص یافته است و افراد متمکن نیز در اقدامی جالب، یکصد هواپیما برای انتقال زوار به 3 فرودگاه اجاره کرده اند.

تولیت آستان مقدس حسینی برای ورود آسان 45 هزار هیأت عزاداری به حرم امام حسین علیه السلام و حرم ابالفضل العباس علیه السلام تسهیلات لازم را فراهم کرده است و این در حالی است که هر یک از این هیأت ها شامل 50 تا 300 زائر می شود و معمولاً مسیری مشخص را که طولش 4 کیلومتر است، می پیمایند.

جاسب الموسوی استاد تاریخ سیاسی دانشگاه بغداد گفت: جهان اسلام می داند که امام حسین علیه السلام هزار و 370 سال پیش با فداکردن جان خود و عزیزانش در کربلا چه پیام بزرگی را به یادگار گذاشت.

س.فاطمه.واو