منابع محلی یمن از هلاکت «نبیل الذهب» فرمانده گروه "انصار الشریعه" شاخه‌ القاعده در یمن، بر اثر حمله هواپیمای بدون سرنشین آمریکا در استان البیضا خبر دادند

تروریستهای انصار الشریعه

در این حمله نبیل الذهب سرکرده گروه انصار الشریعه در استان البیضا یمن و چهار عضو دیگر القاعده از جمله شوقی البعدانی از سرکردگان القاعده که نام او در لیست افراد تحت تعقیب آمریکا قرار دارد، به هلاکت رسیدند .
روزنامه "الوسط " چاپ بحرین نوشت: وزارت خارجه آمریکا البعدانی را تروریستی بین المللی توصیف کرده که دست کم در دو اقدام تروریستی علیه سفارت آمریکا در صنعا و عملیات انفجاری در یمن در سال 2012 دست داشته که به کشته شدن 100 سرباز در آن حمله منجر شده است.
به گفته منابع محلی یمن، هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا روز گذشته دست کم 10تندرو مرتبط با القاعده را دراین کشور به هلاکت رساندند و 10 تن دیگر از این عناصر نیز در درگیری با نیروهای انصارالله به هلاکت رسیده اند.

گروه انصار الشریعه یمن یکی از اصلی ترین گروه‌های مخالف جریان انقلابی انصارالله در این کشور است؛ این گروه در هفته‌های گذشته علیه شیعیان یمنی اقداماتی انجام داد که بارز‌ترین آن انفجار بمب در محل گردهمایی انصار الله در شهر صنعا بود

س.فاطمه.واو