دبیرکل حزب الله لبنان تأکید کرد: تکفیریها در همه مناطق و کشورها شکست خواهند خورد و به شکست کشاندن آنان افتخاری برای ما خواهد بود

"سید حسن نصرالله" در مراسم ظهر عاشوراء در جمع عزادارن حسینی  در بیروت گفت:

این صحنه‌های عظیم و حضور ده‌ها میلیون نفر از مردم در امتداد جهان اسلام برای عرض تسلیت به رسول خدا (ص)،

نشان بزرگی و عظمت امام حسین (ع) است.امامی که شهادت ایشان همچنان ما را به گریه می اندازد، گویا که همین دیروز به شهادت رسیده است

حمله به عزاداران حسینی در برخی کشورها

وی با اشاره به حملات مکرر به مراسم عزاداری و سوگواری و کشتار  مردم در کشورهای مختلف، تأکید کرد: حادثه دیروز در یکی از شهرهای منطقه الاحساء عربستان، و همچنین نیجریه و پاکستان، بیانگر ادامه روش شکست خورده و ضعیف خشونتها است.
سید حسن نصرالله اظهار داشت: تهدید راهپیمایی‌های مسالمت آمیز و کشتار و جنایت در کشورهای مختلف دنیا بیانگر ضعف و بزدلی آنها است؛ شما (مردم لبنان) و ده‌ها میلیون نفر در امتداد جهان اسلام امروز ثابت کردید که اینگونه اقدامات بی نتیجه است و قتل و کشتار، و تروریسم و تهدید و ارعاب هیچ مانعی بین عاشقان امام حسین (ع) و ایشان ایجاد نمی‌کند ..

اینگونه اقدامات شیوه‌ای از جنگ است و ما در مقابل انواع جنگها ایستاده‌ایم

سوء استفاده از اوضاع جهان اسلام برای یهودی سازی قدس

سید حسن نصرالله با اشاره به اقدامات صهیونیستها برای یهودی سازی قدس، و ادامه حملات به مسجد الاقصی و ساخت مسکن برای اشغالگران و کوچاندن ساکنان اصلی سرزمین فلسطین، تأکید کرد: صهیونیستها با سوء استفاده از اوضاع کنونی جهان اسلام به دنبال تحقق رؤیای خود هستند.
سید حسن نصرالله هشدار داد: خطری جدی و واقعی مسجد الاقصی را تهدید می کند و همه مسلمانان در قبال این مکان مقدس مسؤولیت دارند .. اهانت، یهودی سازی و تخریب و نابودی قبله اول مسلمانان، بزرگترین مصیبت و ننگی است که به این امت وارد می‌شود

تهدیدهای اسرائیل از موضع ضعف است

دبیرکل حزب الله لبنان در خصوص تهدیدهای مکرر صهیونیستها درباره به راه انداختن جنگ سوم علیه لبنان، به ویژه پس از تجاوز اخیر این رژیم به غزه اظهار داشت: این تهدیدها از موضع قدرت نیست بلکه ناشی از ترس است.
وی همچنین اینگونه حرف و حدیثها را جنگی روانی توصیف کرد و افزود: صهیونیست‌ها از نابودی امیدها و ترس خود می گویند؛ آنان تصور می کنند که اوضاع و تحولات منطقه موجب تضعیف مقاومت و کاهش آمادگی آن خواهد شد.
سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد: همه چیزهایی را که پس از پایان جنگ غزه تا امروز شنیده ایم موجب ضعف ما نشده است، بلکه این مواضع بیانگر نگرانی دشمن است.
سید حسن نصرالله با اشاره به اظهارات یک افسر ارشد رژیم صهیونیستی مبنی بر ضرورت بستن فرودگاه بن گوریون در صورت بروز جنگ در آینده با لبنان، تأکید کرد: به شما می گویم که جایی را در امتداد سرزمین فلسطین نمی یابید که موشکهای مقاومت لبنان نتواند به آنجا برسد.
سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد: دلیل اینکه صهیونیستها با وجود جنگ (در منطقه) و حوادث سوریه، از تجاوز به لبنان خودداری می کنند، این است که آنان می دانند چشم مقاومت لبنان هیچگاه از مرزهای خود با فلسطین غافل نبوده است، و همواره در بالاترین درجه آمادگی و هوشیاری قرار داشته است.
دبیرکل حزب الله لبنان گفت: مقاومت امروز برای مقابله با همه خطرات و جنگها در قویترین وضعیت خود قرار دارد، و باید در این زمینه کاملا اطمینان و اعتماد به نفس داشته باشیم

سوریه پس از چهار سال همچنان ایستاده است

سید حسن نصرالله با اشاره به تحولات منطقه و اوضاع سوریه گفت: تحولات اطراف ما بیانگر آن است که انتخابهای ما درست بوده است.
وی افزود: همه دنیا در آغاز حوادث سوریه متفق و هم نظر شد و از سقوط این کشور طی چند ماه سخن گفت؛ ولی ما اکنون در چهارمین سال (از آغاز بحران در سوریه) قرار داریم.
سید حسن نصرالله تأکید کرد: هدف دشمنان هیچ شهری نبود، بلکه هدف سیطره بر کل سوریه بود؛ ولی امروز دمشق همچنان ایستاده و سوریه سرنگون نشده است.
سید حسن نصرالله با اشاره به اقدامات داعش در رقه و دیرالزور سوریه و الانبار عراق ادامه داد: هدف تکفیریها سیطره بر سوریه و هدف قرار دادن پیروان ادیان مختلف و حتی کسانی از اهل سنت است که هم نظر آنان نیستند.
سید حسن نصرالله اظهار داشت: اما تکفیریها نتوانستند سوریه را تحت کنترل خود در بیاورند و این پیروزی بزرگی است؛ این پیروزی بزرگی برای همه کسانی است که می جنگند تا سوریه به دست قاتلان و جنایتکاران نیفتند و ما به این دستاورد افتخار می کنیم؛ البته باید به پیروزی نهایی برسیم

سید حسن نصرالله گفت: برخی افراد از رؤیاهایی مانند خروج حزب الله از سوریه و اوضاع قلمون سخن می گویند؛ اوضاع قلمون بسیار خوب است و از چند ماه قبل همه عناصر مسلح برای بازپس گیری یک روستا می جنگند ولی به خواست خدا نمی توانند به این هدف خود دست یابند

افتخار به شکست کشاندن تکفیریها را خواهیم داشت

سید حسن نصرالله گفت: ما خود را بخشی از این درگیریها و پیروزی آینده می دانیم که محقق خواهد شد.
وی تأکید کرد: تکفیری‌ها آینده ای ندارند و امکانی برای باقی ماندن و یا ادامه پروژه آنان نیست.
سید حسن نصرالله ادامه داد: آنان (تکفیریها) در همه مناطق و کشورها شکست خواهند خورد، به شکست کشاندن آنان افتخاری برای ما خواهد بود.

*س.فاطمه.واو*