سردار قاسم سلیمانی؛ خطرناک ترین سردار ایرانی برای داعش

هفته‌نامه آلمانی "اشپیگل" (Spiegel) به راهبرد جدید دولت آمریکا علیه داعش پرداخته و با رویکردی متفاوت به نقش ایران در این مبارزه اشاره کرده و به ویژه یکی از سرداران ایرانی را مورد توجه قرار داده است. در گزارش یادشده می خوانیم:

سردار «قاسم سلیمانی» را باید خطرناک‌ترین سردار ایرانی در مقابله با تروریست های داعش دانست. وی جزو آن دسته از فرماندهان نیست که در خانه بنشیند و نیروهایش در خط مقدم نبرد باشند. سلیمانی فرمانده نیروهای سپاه قدس است که همان "یگان نیروهای ویژه" در عملیات برون‌مرزی سپاه پاسداران به شمار می رود.

سردار سلیمانی

نام این سردار ایرانی 57 ساله در عملیات نظامی علیه داعش در آمرلی عراق بر سر زبان ها افتاد. وی با یک بالگرد از مواضع خطرناک تروریست های داعش عبور کرده و به منطقه رفت. گروه های مسلح شیعی توانستند پس از دو ماه مقاومت، آمرلی را از محاصره تروریست ها درآورند. به این ترتیب برای نخستین بار یک شهر عراق در برابر حمله تروریست ها ایستاد که این یک موفقیت بزرگ برای سلیمانی است.

از ویدیوهای منتشر شده در یوتیوب از شادی مردم عراق به خاطر شکستن محاصره آمرلی معلوم است که قاسم سلیمانی با این پیروزی به یک قهرمان تبدیل شده و لقب خطرناک‌ترین سردار ایرانی را از آن خود کرده است. سلیمانی با شخصیتی بی‌پروا، بلندپرواز و هوشمند، دارای جاذبه‌ای بی‌حدوحصر می‌باشد.

 

ماچندنفر هستیم.

 

 few soldiers