رسانه های رژیم اسرائیل موشک های ضد زره لیزری "کورنیت" را بزرگترین تهدید نیروهای این رژیم در جریان یورش زمینی به نوار غزه دانستند

سایت صهیونیستی " ISRAEL DEFENSE "امروز شنبه نوشت:موشک های ضد زره روسی "کورنیت" بزرگترین تهدید نیروهای اسرائیل به شمار می رود که عملیات زمینی خود علیه غزه را آغاز کرده اند.

نیروهای رژیم اسرائیل در شمال نوار غزه با گروهی از مبارزان فلسطینی برخورد کردند که علیه آنها از موشک های کورنیت استفاده کرده و توانستند سه نظامی از جمله یک افسر را به شدت زخمی کنند.

 ارتش اسرائیل حتی پیش از این درگیری نیز موشک های کورنیت را بزرگترین تهدید نیروهای زمینی خود می دانست که به نظر می رسد از سوریه وارد غزه شده باشد.

کورنیت جزو نسل سوم موشک های ضد زره محسوب می گردد و بیشتر برای انهدام انبار سوخت زرهی، انهدام سیستم های زره ای فعال مجهز به مواد منفجره برای انهدام موشکهای ضد زره از نوع ERE و زره های مستحکم و بسیار ضخیم طراحی شده است. از این سیستم همچنین برای هدف قرار دادن اهداف کوچک و سریع نیز استفاده می شود؛ به گونه ای طراحی شده که قابلیت سوار شدن بر روی انواع خودروهای نظامی و حتی قابلیت حمل شخصی را هم دارد. این سیستم در کارخانه اسلحه سازی Volsk Volsk فدراسیون روسیه ساخته می شود.

این موشک همچنین به سیستم کنترل بسیار دقیقی از نوع از نوع SACLOS مجهز است که بصورت اتوماتیکی و با اشعه لیزر جهت تصحیح مسیر عمل می کند؛ سیستمی که سریع آماده می شود و مستقیما به هدف می خورد.

همچنین موشک یاد شده دارای سیستم کنترلی است که مجهز به دوربین های دید در شب و حرارتی است و با این موشک همچنین می توان بالگردهای رزمی با سرعت پایین را در ارتفاع پایین هدف قرار دهد

فاطمه واو