گردان های قسام  در بیانیه ای اعلام کرد که هواپیماهای جدید بدون سرنشین در ماموریتی برنامه ریزی شده بر فراز ساختمان وزارت جنگ اسرائیل (الکریاه) که حمله به غزه از آن جا هدایت می شود، به پرواز درآمدند. 

پهباد ابابیل

در بیانیه گردان های قسام تاکید شده، علیرغم اینکه رژیم اشغالگر قدس دارای سامانه های پیشرفته ضدهوایی همانند گنبد آهنین است، اما موفقیت در اجرای ماموریت پرواز، پیشرفتی قابل توجه برای این گروه به شمار می رود.

گردان های قسام تاکید کرده است که عمق مناطق اشغال شده را با هواپیماهای بدون سرنشین هدف قرار داده است.

گردان های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) همچنین، اعلام کرد که مهندسان این گروه توانسته اند هواپیماهای بدون سرنشین به نام "ابابیل 1" بسازند.

در بیانیه گردان های قسام با اشاره به اینکه در هشتمین روز از نبرد غزه، هواپیماهای بدون سرنشین "ابابیل 1" به پرواز درآمد ، تاکید شده است : این گردان ها توانسته اند سه نمونه از این هواپیماها را تولید کنند که نمونه (A1A) با ماموریت شناسایی، نمونه (A1B) با ماموریت هجومی و قابلیت شلیک موشک و نمونه (A1C) نیز با ماموریت تهاجمی - انتحاری هستند.

گردان های قسام همچنین اعلام کرد که هواپیماهای این گروه صبح دوشنبه سه پرواز انجام دادند که درهر یک از آن ها، بیش از یک هواپیما مشارکت داشت، ولی ماموریت هر یک از آنان با دیگری متفاوت بود.

دراین بیانیه تاکید شده که ساخت هواپیماهای جدید ابابیل موجب دستپاچگی مقام های صهیونیستی شده است.

فاطمه.واو