گروه تروریستی "داعش" یکی از سرکرده‌های گروه مسلح دیگری به نام "احرار الشامر" را سر برید.

سربریدن عضو ارشد احرار الشام به دست داعش

عناصر داعش پس از به دام انداختن فرمانده بخش توپخانه و موشکی گروه "احرار الشام"، او را سر بریدند.

عناصر داعش همچنین تصویر این اقدام بی رحمانه خود را در اینترنت منتشر کردند.

تاکنون تصاویر بسیاری از درگیری خونبار گروه های تروریستی در سوریه مانند احرار الشام، داعش، جبهه النصره، ارتش آزاد و ... با یکدیگر منتشر شده است.

"داعش" شاخه دیگر القاعده در سوریه است که توسط "ابوبکر بغدادی" به عنوان تشکلی شامل گروه های تروریستی القاعده عراق و جبهه النصره در سوریه تاسیس شد. در پی مخالفت "ایمن ظواهری" سرکرده تشکیلات القاعده با ادغام این دو گروه، اختلافات میان جبهه النصره و داعش آغاز شد و به درگیریهای خونباری میان عناصر آنها انجامید.

داعش توانست به شکل پراکنده و گاه منسجم بر مناطقی از استانهای حلب (الباب، شهر حلب، اعزاز و جرابلس)، بخش هایی از استان های ادلب (الدانه - سرمده) و رقه (شهر رقه و الطبقه) سلطه یابد و همچنین در مناطق شرق سوریه به ویژه مناطق مرزی با استانهای نینوا و الانبار عراق حضور پیدا کند.

داعش به خاطر تلاش برای بسط نفوذش بر مناطق تحت سیطره خود با گروه های تروریستی دیگر مانند انصار الشام، احرار الشام، گردان المهاجرین و نصره المظلوم در مناطقی مانند ریف لاذقیه درگیر شد.

از سوی دیگر داعش به خاطر تلاش برای اجرای مقررات دینی متحجرانه در مناطق تحت امر خود و اعدام مخالفان، با مردم مناطق تحت سلطه خود درگیری پیدا کرد.

(فاطمه.واو)